sometimes i wish i could turn back the time..

nu tror jag att allt ska fungera som vanligt igen, så kanske ska passa på att berätta om min fredag.


hade ställt alarmet på kvart över nio, men vid kvart i nio kom jack & hoppade upp & var extremt kelsjuk så låg & gosade med honom en stund innan jag klev upp.
käkade frukost, klädde på mig & packade ner det sista i väskan innan jag&mamma hoppade in i bilen & åkte iväg till banken för att fixa lite, sen iväg till tågstationen.
väl på tåget satt mikaela & malin fint och väntade, så tuffade vi bort till sthlm.

på centralen i sthlm mötte vi upp elin en snabbis men blev sedan tvugna att åka till mikaelas morbror där vi skulle sova för att fixa lite grejer, så hoppade på tunnelbanan ut till västertorp & efter några omvägar hittade vi äntligen på johan (mikaelas morbror alltså). in på affären en snabbis för att inhandla lite mat & sen upp till lägenheten, blåste upp malins madrass & slängde i oss nån macka innan vi hoppade på tunnelbanan tillbaka till t-centralen.
sprang bort till gallerian & hoppade på en fullproppad spårvagn ut till grönan.
efter att malin fixat sitt gröna kortet & mikaela kommit in (jag har säsongskort på furuvik som även gäller på grönan så jag var först in av oss) sprang vi bort till scenen där elin fint stod & väntade, & så började våran väntan :P
till en början var det skapligt fint väder så vi kopplade in mikaelas högtalare till min mobil & spelade fin musik (A) men efter ett tag började det bli allt mörkare, och tillsist började det regna.. under uppehållet sprang vi & köpte mat & lagom tills vi hade ätit upp började det regna igen, och det bara fortsatte&fortsatte, blev värre&värre.. sprang & hämtade våra paraplyn som vi hade låst in i elins skåp, men konstaterade efter ett tag att det inte räckte, så elin & mikaela fick springa & köpa sånnahära extremt snygga regnponchos (stavas det så?) som vi fick slänga på oss för att inte blir ännu mer blöta än vi redan var.

jocke stenhammar & compani sprang runt & sålde tröjor, affischer & skivor för fullt, så jag&malin införskaffade oss en varsin extremt snygg t-shirt, plus att vi skaffade oss snabbt en ny kompis vid namn lilla fisken xD

20.00 drog det äntligen igång, dirty loops (bandet som spelar med danny) inlädde med två låtar & sen körde danny igång, & JÄVLAR vilket drag det blev! kan inte säga så mycket mer än att jag blir så jäkla stolt över honom, finns det nått han inte kan göra?!
berättade en söt historia om hur han&jonah började lära känna varandra & tillägnade sen in your eyes till honom, haha.
så började han berätta om never gonna take us down, hur det kom sig att han skrivit den & sådär. & när han sedan började sjunga den, ja då var tårarna inte alls långt ifrån. SOM jag älskar den låten alltså!!
det varvades med gamla godingar som tokyo med in love with a lover osv, & mitt i alltihopa blev det ett litet emd-medley, vi vände oss om för att titta upp på vip-balkongen där erik, matte medflera stod, men då var erik&matte borta, jag&mikaela fick då lite halvt panik när vi insåg att dom skulle komma upp på scenen! & visst gjorde dom det, dom sjöng baby goodbye & sedan tackade dom för sig igen. riktigtriktigt kul var det, hade verkligen saknat erik&matte! :')
danny fortsatte med sin grymma show, dansade en himla massa & ja, var allmänt grym liksom.
avslutade med tonight innan han tackade för sig, men publiken ville ha mer (vilket dom självklart hade räknat med) så han kom ut & sjöng cassandra, då var jag nära till gråt igen. tillsist körde han igenom in the club & publiken var extas, jag trodde jag skulle bli döv x)
trängde oss sedan ut ur publikhavet & sprang bort till trappen vid vip-balkongen för att hälsa på erik&matte, hade lite kramkalas & diskuterade sommaren med matte. vi va några stycken som konstaterade att han måste ha nå gig, för hela sommaren utan honom går ju helt enkelt inte ;D så råkade han försäga sig lite om sommarplanerna som skulle vara hemligt, vilket det visade sig att erik också hade gjort, duktiga pojkar där ;D HAHA.
sedan bort till signeringskön för att heja på danny, försökte få tag på elin då jag hade min jacka inlåst i hennes skåp utan resultat.. vi hade extremt brottom hem till johan för att han skulle iväg & jobba, men jag kunde ju inte åka iväg utan min jacka.. så det hela slutade med att mikaela fick springa i förväg till spårvagnen medans jag&malin sprang in på signeringen & berömde danny för världens grymmaste show, hade kramkalas & berättade vart han skulle på fredag då han som vanligt inte hade en aning själv xD
sprang sedan runt som tokar för att hitta elin, hittade på henne tillsist & fick nyckeln till skåpet, sprang & hämtade ut grejorna där innan vi sa hejdå till alla söta personer där & sprang bort till spårvagnarna.
väl på t-centralen satt mikaela & väntade på att nästa tunnelbana skulle gå, så vi tog iaf samma tunnelbana ut till västertorp som tur var.

uppe i lägenheten slängde vi ihop en pizza & käkade lite innan vi la oss i sängen & diskuterade dagen som varit, & tillsist somnade vi.


OJ, det blev visst lite långt (A) hoppas nån orkar läsa igenom allt iaf ;D



slänger in lite bilder också, tyvärr hade jag ingen egen kamera med mig, men lånar några av malin & elin :)




så avslutar vi med en bild på våran nya bästis lilla fisken,
& där ser ni även en del av den snygga t-shirten ;D

Kommentarer
Postat av: Malin Jönsson

Det var en otroligt bra dag de där <3

2011-05-30 @ 22:47:25
URL: http://drinkmilkshake.blogg.se/
Postat av: Elin

åååå, älskar den dagen alltså!!! <3

2011-05-31 @ 11:09:11
URL: http://elliinn90.bloggplatsen.se
Postat av: Erika Petersson

Hej! vad rolig dina poster verkar vara! kommer med all säkerhet läsa lite mer! :) Hoppas du har en trevlig helg =P

2011-06-27 @ 11:49:05
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0