uppdate..

sådär, nu var golven lite finare ;D haha.


så..
i lördags (14/11) tog jag bussen in till stan där jag blev upphämtad av lollo, annika & em, vidare till valbo där det var dags för idol2009. uppträdande, fotografering & signering bla. hittade på lite annat skoj innan jag&em hoppade på bussen bort till sos-kiosken där jossan&frida väntade så snällt, så brummade vi iväg till strängnäs där vi slängde i oss lite kebab innan vi entrade dansgolvet. vi släppte loss på dansgolvet tills det var slut, då var det bara att bege sig ut igen & där träffade på en rätt pratglad erik innan vi hoppade in i bilen hem igen.



på måndagen var det dags för nya äventyr igen..
vaknade upp på morgonen & kände att det absolut inte skulle fungera med skolan, så blev hemma & cyklade iväg till stationen för att ta samma tåg som lollo, em, anna & malin. bort till sthlm där vi käkade lite & sen vidare mot östermalm där vi efter lite spring hittade på hedvig eleonora kyrka där vi skulle spendera kvällen.
vi bjöds på mycket fin sång av massa olika artister, & när grabbarna kom ut & avslutade kvällen med alone & välkommen hem brast alltihopa, jag, malin & anna satt & storböla :') haha. vi blev tvungen att dra nästan på en gång efteråt så det blev inte så mycket mer än blickar, men det var riktigt mysigt endå :)



i onsdags var det dags för sthlm ännu en gång, med ett stopp i uppsala för lite skola.
tog tåget lite tidigare än alla andra & träffade sarah, bort till hotellet i typ 10 minuter & sen bort till vällingby där det ganska snart blev fullt med folk, tyvärr blev jag tvungen att dra för att möta upp mina små gävletjejer på centralen typ precis när det skulle dra igång så missade allt, men det var rätt lugnt faktiskt ;P
på centralen slängde vi i oss lite mat & mötte upp jossan vid tunnelbanan, & sen bort till globen där jossan delade ut resterande biljetter & sen var det bara att ta plats.
dagens måste endå ha vart när vi var påväg till ingången till globen;
jag: det luktar glögg.. JAG VILL HA GLÖGG!!
-lite senare-
jag: DET LUKTAR GLÖGG!!!
lollo: jaa, det gör det...
jag: JAG VILL HA GLÖGG!!
-1 minut senare-
jag: TITTA, DET STÅR "VI BJUDER PÅ GLÖGG" DÄR!!!!
hahaha, sen var lilla jag nöjd & glad ^^

ja iaf, väl inne i globen letade vi reda på platserna & gjorde oss redo för julgalan som visade sig vara i elvistema.
Mark "ÄnglaMark" Levengood stod för presentationerna denna kvällen, & han skötte sig bra.
två elvisimitatörer som jag inte minns namnen på stod för nästan hela showen, men även artister som moneybrother, jill jonsson, bwo, brolle & emd (ofc, haha) kom in då&då & körde igenom typ 2 låtar var totalt.
runt 2 timmar senare var vi nöjda & glada, drog bort till utgången men träffade nog på alla förrutom dom vi egentligen ville träffa. drog tillsist bort till gullmarsplan där vi hoppade på tunnelbanan tillbaka till centralen, vidare med pendeln till upplands väsby där upptåget fint stod & väntade.
ca 02.10 rullade vi in på skutskärs station, & då var det bara att traska hem. runt 2.30 ramlade jag nog i sängen totalt slutkörd, men ganska glad :)



ja, det blev i ganska korta drag, men ni får väll fråga om det är något ni undrar ;D



mer bilder kommer sen..

Kommentarer
Postat av: Jossan

Elvis has left the building hahaha

2009-11-20 @ 17:41:48
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0