fotofrågor

bara för att jag har tråkigt..




UTRUSTNING

Vad har du för kamera?
 Nikon D60
Systemkamera eller kompaktkamera? system! ;D
Hur många exponeringar har du tagit? ehm..
Hur många GB minne har du? 2 för tillfället (ska köpa ett till minneskort snart)
Fotar du med RAW eller JPEG?  just nu är det JPEG
Vad är roligast att fotografera?  det beror lite på vad jag är på för humör, men blommor/närbilder & människor i olika sammanhang är alltid kul ;D
Vilket är ditt bästa objektiv? mitt nikkor 55-200! 
Hur många objektiv har du? 2, fler påväg ;)
Har du tappat bort något objektivlock? jaao, kan man säga jaa :P
Vad blir ditt nästa inköp? vet inte, det finns så mycket jag vill ha xP
Har kameran något namn? THORSTEN!!! ;D
Vidvinkel eller zoom objektiv? zoom

BILDBEHANDLING

Vad har du för photoshop?
Photoshop CS3 instalerat, CS4 väntar på att få bli instalerat.
Hur redigerar du en bild? Lite olika beroende på vad det är för sorts bild, alltså om jag redigerar för skoj eller om jag är ute efter att göra bilden "bättre"
Vilket format sparar du i? jpeg
Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder? redigerar lite mer bilder (A) hahaha

ÖVRIGT

Vad var det senaste du fotograferade?
öhm.. tror faktiskt att kameran har legat orörd sen mello i leksand :O REKORD!
Vad vill du bli när du blir stor? någonting inom media så som webdesigner, ljudtekniker eller kändisfotograf (kanske mest som extrajobb)
Har du sålt bilder? nepp
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? ingenting bestämt
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? alltså jag kan tycka att vissa bilder blir riktigt bra men kan inte påstå att jag är mästerfotograf, än ;)

Kommentarer
Postat av: sarah

svar: du är förlåååten ! :D

woha, fin desgin du har nu då :D<3

2009-03-05 @ 18:09:53
URL: http://ssommar.blogg.se/
Postat av: Lollo

jaaaaa THORSTEN! :D <3<3

2009-03-06 @ 13:44:10
URL: http://youareincredible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0