måndag

FY mig alltså, har fortfarande inte bloggat om sthlm så det får väll bli en extra lång blogg idag.

ok, förra lördagen gick jag&elin(som kom redan på fredagen) upp fem, VADÅ TIDIGT?! :| jaja iaf så gjorde vi oss klara, packade ihop det sista & tog bussen runt 6.
väl inne i stan gick vi bort till stationen & kollade lite, så gick vi till busshållsplatsen där bussen som skulle ta oss till sthlm skulle komma. den kommer & vi ringer lollo som var sen som alltid & frågar vart hon är, 1 minut efter att vi ringt kommer hon&annika i 180 x)
vi hoppar på bussen & våran fina men långa resa ner till sthlm börjar.
det gick rätt fort faktiskt, lånade elins telefon & knoddade emdlåtar hela vägen (A)
så väl nere i sthlm springer vi runt & letar efter toa, men det slutade med att vi stack bort till max & gick där :P
så bort till bengans för jason mraz signering. nån timme innan men tiden gick rätt fort, köpte skivan & fick vipkort :)
efter nån timme skickar alicia sms & frågar vart stället ligger, jag ringer upp & förklarar vägen. så efter många om&men kom alicia&erik dit :D
jag sprang ut&in hela tiden, liksom elin, alicia & erik stod där inne medans lollo stod ute för att hon inte orkade trängas.
efter uppträdandet var det då somsagt signering, tror aldrig att jag har skakat så mycket xD
kommer faktiskt inte ihåg så värst mycket, det var liksom
J-hi
A-hi
J-how are you?
A-ffffffiinee
J skriver på skivan, vi tar kort & sedan en varm&gosig kram :)
Elin var sist ut av oss som stod i kön & när hon var klar så gick vi ut till lollo igen, gav alicia sin födelsedagspresent, hon fyllde faktiskt år :D

efter försökte vi komma fram till vad vi skulle äta, gick runt lite på stan för att se vad som fanns, stannade till vid Punkt shop för att handla lite.
vi kom fram till att vi skulle käka på pizza hut, men tror ni vi hittade nån? NEJ! men efter ett tag så :)
mycket mysigt där, hade kunnat sitta där hela dan men vi hade lite bråttom bort till grönan så bort till bussen & vidare till grönan.
väl på grönan kom vi snabbt in, bort till scenen & fick riktigt bra platser :)
så satt vi där medans alla soundcheckade & under genrepet, sen stack vi iväg lite.
träffade Toka också! nivet han rastasnubben som spelar trummor med jason :D
sedan blev det dags för direktsändning, & linslusarna var med i tv. NU blev ni förvånad, ellerhur? ;) HAHA.
vart tvungen att dra typ direkt efter sändningen, tåget gick 20 över 10 så aa. men hann träffa markus öhrn en snabbis iaf :)
sedan var det bara att sätta sig på pendeln bort till upplands väsby, sedan byta till upptåget där bort till tierp.
självklart blev upptåget försenat så att vi skulle missa sista bussen hem, men biljettkontrolanten ringde ul & informerade om att vi (alltså alla på tåget) var sena så dom satt in en extrabuss, snälltsnällt.
sen var det bara hopp i säng & sova.

ja det var lite om förra helgen.


denna helgen har vart den bästa på myycket länge!
allt började i torsdags, jag, mamma&pappa tog h-vagnen & åkte upp till falun. träffade min älskade verre en snabbis :D
på fredagen var det dags för rixfmfestival! mötte elin vid scenen runt 10, sedan kom resten av gängen, dvs lollo, elin, emma & bea runt halv 1.
klockan 2 var det dags för signering med pojkarna (emd för er som inte fattar), men självklart var dom försenade 40 minuter, hittade inte dit eller vad det var ,( jaja, väl där var dom lika mysiga som alltid :)
jag var först upp av oss,
D-HEJ! :D
A-Hej :) -lägger fram skivan-
D börjar skriva "Till Ann -stannar upp & kollar på mig-
jag nickar till svars.
han fortsätter skriva & skickar sedan vidare skivan till matte.
jag lägger fram autografblocket & säger att det ska vara till Lollo , som stod nedanför scenen , han skriver där också & skickar vidare även det till matte.
M&E var lika söt dom med.
stack sedan tillbaka till stora scenen där annika stod själv & vaktade våra platser.
där stod även rongedals & snackade, så efter många om&men gick vi fram till dom & tog lite kort med dom & så.
senare började ramsells soundchecka & efter ett tag säger jossan: "jag kan nu meddela att anders just klev upp på scenen" vilket resulterade i att ALLA som satt framför scenen bokstavligt talat FLÖG upp från backen & hälsade på anders :)
efter att han soundcheckat klart kom pojkarna upp på scenen & skulle soundchecka även dom.
snacka om att vi fick beslutsångest, springa runt scenen & träffa anders eller stå kvar & se på pojkarna.
jag stod kvar medans dom stora andersfansen sprang runt, lollo tog en autograf åt mig & förklarade att jag stod kvar där framme iaf :)

sen hände det väll inte så värst mycket fram tills dess att allting började.
först ut var såklart husbandet ramsells, sedan kom anders, synd nog fick han bara köra två låtar men dom två röjde han av iaf & HELA publiken var med på Without you!
efter ett tag kom även pojkarna upp & körde all for love, alone & jennie let me love you, riktigt bra drag :)
däremellan hann även velvet&rongedal komma upp på scenen också.
kvällen slutade med alcazar, men dom sket vi i & stack ut bakom scenen ist.
alla pojkar (anders, danny, erik & matte) hade redan stuckit, men A kom tillbaka efter ett tag, hann dick inte säga något denna gången heller.
när allt var klart stack jag iväg med jossan, carrå, nöten & nån till för att säga hejdå till nå annat folk & sedan var jossan söt nog att släppa av mig på campingen innan dom åkte hem :) tacktack.

lördagen blev slapp till en början, verre kom runt 3 & sedan runt 5 stack vi ner på stan igen, denna gången fick vi dock GÅ hela vägen! FY vad jag hatar bussarna ibland ,(
jaja, väl nere där gick vi bort till scenen igen, på dagens lista stog Nordman & Ebba Gold.
Elin kom ner & lite senare kom även Memla, & lagom till Ebba kom Jonte till min räddning. ok, detdär lät fel x) men alltså mitt revben hade blivit mosat IGEN redan på fredagen så verre var så söt & tänkte på stackars mig så dom lekte livvakter åt mig (A)
pallade bara stå längst fram några få låtar & sedan trängde vi oss ut & gick runt & tittade lite.
gick bort till fisktorget & mötte upp chrille (v's brorsa) & hans tjej & medans vi väntade på att lennart (v&c's pappa) skulle komma fick vi vår egna lilla crusing(STAVA?!) ute på vägen, värst vad dalmasar ska glo xD
när lennart kom trängde vi in oss i bilen & åkte bort till campingen, jag gick in & lämnade grejerna i h-vagnen & gick sedan över till vagnen bredvid där pappa satt & tittade på esc. sedan var det bara hopp i säng för att sedan ta tag i nästa dag.
upp 20 i 10, bort till duschen & sedan käka frukost.
koppla på vagnen & åka bort till statoil, där hittade vi även en liten elin som tiggde skjuts till valbo ;P
kom fram till valbo typ kvart över ett, & där var redan alicia, emma & bea.
tiden gick & vi blev mer folk, så 15.00 tittade pojkarna förbi för att köra några låtar & sedan signera.
denna gången blev det all.. , for you & jennie..
väl uppe på scenen under signeringen var pojkarna lika söta som alltid, fick dock inte ta några kort med dom eller krama dom :/ dom sa ifrån det efter typ halva tiden. lite dumt, men jag förstår dom, dom ville ju bara att alla skulle hinna komma upp & få auto.
jag&lollo stack bort till en av ingångarna för att skaffa en varsin affisch & väl tillbaka blev flickorna våra lite avis på oss så vi stack iväg & skaffade fler ;D
efter att pojkarna hade posat så fint på scenen stack vi ut till baksidan, dock hann vi aldrig träffa dom för dom satte sig i bilen på en gång & åkte iväg :/
jaja, dagen blev väldigt trevlig ivf :)
emma, emelie, alicia & bea stack iväg till donken medans jag, elin & lollo körde på sibylla :P
mötte sedan upp flickorna för att ta bussen tillsammans in till stan, där blev det kramkalas & så, sedan stack jag, lollo&elin iväg & köpte glass & gick & satte oss vid ån för att ta lite kort & få tiden att gå tills det att elin skulle med tåget hem igen.
efter att vi vinkat av elin vid tåget gick L&jag tillbaka till busshållsplatserna för att ta en varsin buss hem.

jaa det var det det, ni som var med kan ju säga till om jag har glömt nått ;)

ha det så bra.
puss&kram<3
// anna.

Kommentarer
Postat av: Lollo

ååååh fint! det stämmer allt, och att vi bokstavligt FLÖG upp när ANders stog på secenen stämmer kanon! xD mohahaha!

2008-05-26 @ 18:59:36
URL: http://www.bilddgaboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0