lördag

mjaa sorry för att jag inte skrev klart förra blogginlägget, blev liksom aldrig av.

men i torsdags var det då alltså rockis, & den dagen blev snudd på så kass den bara kunde vara :/ precis allt gick åt helvete, & då menar jag ALLT!

började redan på onsdagskvällen hemma hos emelie med att jag började bli så pass spänd att jag mådde skit, satt & skakade typ :/ så aa, men det blev bättre när vi gick & lag oss. somnade kanske halv två, upp igen tio i fem. bara till att klä på sig, slänga i sig lite frukost & sen kuta iväg till bussen, men självklart var vi så sena så att vi glömde maten hemma & missade bussen in till stan. emelie mamma kom & skulle lämna maten, så skjutsade hon in oss till tåget ist. så tjugo över sex satte vi oss på tåget äntligen påväg till sthlm.
jaa denhär dagen blir bra trotts allt tänkte vi.
kommer fram till sthlm, letar reda på rätt t-bana & åker till globen, där stog katja, tiina & rebecca & väntade på oss också, trevligttrevligt. så visade dom oss vägen till hovet, vi satte oss där & började vår oändliga väntan. gick bort till globen shoppen stup i kvarten för att värma oss.
jaa sen gick det ju rätt bra, tiden gick rätt fort & så.
runt 17.00 gick vi bort till shoppen igen för att få lite värme innan vi skulle börja köa på riktigt, så ringde emelie katja & frågade om det var mycket folk, & då hade dom redan börjat trängas som galningar vid dörrarna, så det var bara till att kuta tillbaka dit & göra klart våran fina skylt där borta.
så aa runt 19.00 började dom äntligen släppa in, hamnade faktiskt längst fram, tur det iaf.
20.00 började det äntligen, jaa det var ju roligt till en början. vi skrek halsarna av oss & så. men danny vann ingen björn :/ det enda som var riktigt bra med den galan var Simple plan, vore det inte för dom hade jag faktiskt lika gärna kunnat skippa det såhär i efterhand :/
när den slutade kutade vi upp på läktaren för att leta efter danny, katja&dom hade sett honom tidigare. men han var redan borta. så vi gick ut & väntade. fick syn på matte & väntade på att få komma fram & få en kram, men han vart tvungen att sticka, så vi följde efter honom bort till ingången till efterfesten, där blev vi ju såklart stoppade.
stog & väntade där utanför, men så blev vi bortförda av en vakt som sa att vi vart tvugna att gå för att dom skulle börja städa, så vi började gå mot utgången. men så kom tiina & sa att hon hade snackat med daniel da silva som hade lovat henne att hämta ut danny om han såg honom där inne, så vi gick tillbaka dit. men blev bortfösta igen. så vi gick ut, eller aa emelie skulle in på toa, & när vi stog & väntade så kom det en vakt till & sa att vi vart tvugna att gå ut. så det var bara till att gå ut & vänta. & väl där ute märkte jag att mitt&emelies sittunderlag var borta. nån hade städat bort dom :P haha. men aa så stog vi & väntade ett tag, skickade ett sms till m' & frågade lite grejs. men fick inget svar.
så kutade vi runt för att säga hej till carrå innan vi skulle sticka hem.
träffade på lite annat folk där också. så fick vi veta att danny precis hade sprungit ut, så vi ba: "jaa men vad trevligt, då har dom redan stuckit" så aa stog vi & snackade med lite annat folk.
runt tio i elva tyckte vi att det var lika bra att börja dra sig mot t-banan & centralen så att vi hade god tid på oss innan tåget skulle gå hem, så vi sa hejdå till alla & gick därifrån. så precis när vi hoppar av t-banan vid centralen ringer carrå & säger att danny hade kommit tillbaka & snackat värsta länge med dom, jaa men heej vad kul att vi missade honom IGEN! men aa inget vi kunde göra åt saken. så gick vi upp för att kolla från vilket spår tåget skulle gå, men så skulle vi ta upp biljetterna för att se vilket tåg det var, men hittade dom inte. vände upp & ner på alla väskor vi hade, men dom låg inte där, nån jävel måste ha snott dom när vi inte var där :O
så jaa det var ju bara till att ringa runt till lite folk för att höra vad vi skulle ta oss till, tåget vi skulle med var ju liksom fullsatt, vi hade fått sista biljetten. & nästa tåg gick inte förns halv sju på fredagsmorgonen. så ringde vi emelies mamma, hon satt över lite pengar så att vi kunde betala tåget hem, men vi kunde ju fortfarande inte ta det tåget, så ringde vi hem till mig för att fråga lite. så tillsist hittade mamma ett pendeltåg som skulle gå till upplandsväsby, så fick vi byta till upptåget där & åka till tierp, det gick inte längre, så fick mamma komma & hämta oss där ist.
var hemma typ tre, jippi vad vi var pigga då alltså.
var bara till att hoppa i säng det.
så aa på morgonen råkade vi ju självklart somna om efter att mobilen hade ringt så emelie missade bussen in till stan, men aa hon fick ta nästa buss, så gick jag upp & lag mig & sov igen, var helt slutkörd.
pappa kom upp & väckte mig halv två, då fick jag inte sova mer.

jaja, har typ asont i armarna, benen & mitt revben. men det hade jag faktiskt räknat med att jag skulle få :P

neej nu pallar jag inte skriva mer, bilder kommer komma upp på bdb när jag tar mig ork att överföra bilderna till datan x)

ha det så bra.
puss&kram<3
// anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0